SEJELITA DI HATI

INSAN BIASA Mengharapkan bahagia menumpahkan ilham yang dipinjamkan TUHAN di dada siber.

Sabtu, Mei 17, 2008

MAWI DAN ANAKKU DI RUMAH PENA


NAMPAK anakku Marni Najiha ni? Nampak macam malu-malu. Sebenarnya, dia tidak takut langsung nak mendekati Mawi.

Ini Mawi. Dia datang sempena majlis puisi di Rumah PENA. Punyalah ramai orang yang datang membanjiri rumah PENA tahun yang biasanya agak lengang saban bulan. Ramai lagi artis-artis lain yang datang buat persembahan. Ini majlis yang diadakan pada tahun lepas. Seawalnya, anak-anakku leka makan. Mereka kenal dan tahu itu Mawi. Tapi, mereka tak pula sibuk nak mendekati Mawi. Mawi ni sibuk melayan orang lain bergambar dan bertanya itu ini. Semasa aku nak balik, aku mencadangkan anak-anakku bersalam dan bergambar dengan Mawi. (Bukan senang nak berjumpa dengan artis popular nih!) Dua anakku enggan mendekati Mawi. Pelik betul anak-anakku ni, mereka tak kisah langsung dengan artis popular ni. Hm... bagusla juga, sekurang-kurangnya, tidaklah unsur hedonisme tu bertapak di jiwa mereka (bukan bermaksud nak remehkan Mawi ye. Aku bukan peminat Mawi dan juga bukan anti artis).
Marni Najiha dengan selambanya cakap dengan Mawi yang dia nak bergambar dan bersalam dengan Mawi. Kembang juga hati aku bila Mawi yang sibuk tu spontan jer duduk untuk bergambar dengan anakku. Hm... bagus la juga budak Mawi ni. Tapi aku masih tak minat sangat dengan dia. Tapi, bagusla Mawi ni memang bagusla dalam bab melayan peminat. Dia tak berlebihan dan tidak juga sombong. Dia jenis yang simple aje.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...