SEJELITA DI HATI

INSAN BIASA Mengharapkan bahagia menumpahkan ilham yang dipinjamkan TUHAN di dada siber.

Khamis, Jun 16, 2011

APABILA tubuh TIDAK SIHAT ... kita dalam DILEMA

PERNAHKAH kita hadapi situasi begini?  tugasan melambak tetapi tubuh memerlukan rehat.
Jika kita ENGKAR pada kehendak tubuh, tumpuan terhadap kerja memang lari dan tubuh akan semakin terdera.  mengikut satu kajian yang saya baca entah di mana, jika kita bekerja dalam keadaan tidak sihat, ketajaman otak kita akan terjejas.  Jika kita tinggalkan tugas, kita akan diserang rasa bersalah dan tidak tenang.  Kerja yang kita tinggalkan akan menjejaskan kerja pekerja lain.  Dengan makna lain, orang lain pula akan dapat susah.  

Oleh itu, kita kena sihat untuk bekerja.  Mahu gembira dalam kerjaya, kena jaga kesihatan.
Ok, oleh kerana saya tidak sihat, saya cari penawar.  Saya ini kerap sekali bersin waktu pagi.  Resdung teruk.  Kebetulan saya terdengar radio di dalam kereta tentang produk penapis air.  Ya, baru saya teringat, air adalah salah satu ejen penting dalam tubuh bagi memastikan kesihatan kita baik atau tidak.  
Saya terus memasang penapis air RX Water.  Produk ni ada teknologi ozon untuk mencuci buah, makanan dan apa saja.  Sebenarnya produk ini agak mahal, tetapi saya mahu dapatkan dengan harga murah.  Saya masuk jadi ahli.

Namun, saya bukanlah pandai berniaga tetapi kalau kawan-kawan yang senang bertemu bolehla guna kemudahan keahlian saya.  Sungguh, saya tak boleh bagi tumpuan untuk buat kerja sambilan lain selain menulis!  Namun, saya mahu berkongsi dengan kawan-kawan...  andai sesiapa mahu tahu lebih lanjut silalah ke link yang saya beri di sini...
* ...tenangkan diri dengan terapi bunyi air terjun

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...