SEJELITA DI HATI

INSAN BIASA Mengharapkan bahagia menumpahkan ilham yang dipinjamkan TUHAN di dada siber.

Khamis, Oktober 06, 2011

BERSIN, HIDUNG TERSUMBAT, SELSEMA, SAKIT KEPALA..... ADUHAI SIKSANYA...



SEMALAM, saya sudah pos sedikit tentang info resdung.  Jika mahu tahu lebih banyak tentang penyakit ini, lihat di sini.
Saya memang sudah lama menghidap penyakit ini.  Bangun pagi saja, hidung mesti tersumbat, pening kepala dan mata berair.  Sungguh menyikasakan apatah lagi jika tidak dapat mengelak diri daripada bersin berkali-kali.  Bersin ni kalau dua tiga kali tak apalah lagi.  Ini, sampai lapan hingga tiga belas kali.  Betul, saya tak tipu.  Itulah kesiksaan yang saya alami sejak sekian lama.  Saya sudah mencuba macam-macam produk yang bagus-bagus.  Tahap kesihatan memang bagus, namun penyakit resdung ini terus setia mendampingi diri saya.  Ia bagaikan tidak boleh dihalau dan terus menghantui diri saya.  Cara bersin saya sangat 'unik'.  Sesiapa pun tahu kalau bersin itu, itulah saya.  Saya tidak boleh kontrol 'ayu' lagi kalau mahu bersin.
Oh ya! Kalau kawan-kawan nak tahu tentang jenis-jenis bersin, boleh juga lihat di blog ni.
Ini paling tidak tahan.  Kalau anda berada di majlis yang berprestij seperti di atas, apa anda akan buat jika tiba-tiba bersin 'menyapa'.  hahahah
Oh ya, berbalik kepada masalah resdung saya yang hampir dua puluh tahun setia bersama saya.  Ya, sedar-sedar saya, sejak sekolah lagi tetapi ia teruk sejak bekerja.  Sekarang saya agak bebas.  Saya katakan agak bebas kerana saya masih perlu mengambil sejenis 'penawar' yang dapat meredakan penyakit saya ini.  Kalau seminggu saya tak ambil, resdung saya kembali berdamping.  Itulah pasal saya cakap belum bebas selamanya.  Kerana saya kena berdamping dengan penawar ini.  Namun kehidupan saya banyak berubah.  Apabila saya bangun pagi, saya tidak lagi bersin dua belas kali.  kalau adapun cuma 2 ke empat kali.  Dan sekarang ni saya bersin tidak sekuat dulu.

Sekarang saya beli banyak.  Sebabnya, ada adik beradik, kawan-kawan yang mahu mencuba.  Saya tidak pandai berniaga, jadi saya tidak mahu serius berniaga di sini.  Siapa yang berada dekat dengan saya, atau bertemu saya, bolehlah saya kongsi produk ini dengan harga 'kawan-kawan'.  (Maknanya, lebeh murah dari harga pasaran le tu - faham2 sendiri noh)


Sekarang saya dah boleh tidur sambil tersenyum seperti bayi comel di sebelah ini!

2 ulasan:

  1. bersin...teruslah berusaha mencari penawarnya...

    BalasPadam
  2. CosYic6743Y28 Oktober, 2023

    href="https://istanbulolala.biz/">https://istanbulolala.biz/
    V84V

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...